Härligt lov, härligt liv

Lovet har varit skönt hittills, gårdagen spenderades i Kungsträdgården där jag, Agnes, Evie och Natha uppträdde med våra fyrbenta. Bra träning för hundarna! Efter det tog vi en fika i gallerian. Sen åkte jag och Natha hem till mig för att hämta mat och lämna av mina hundar. Efter det åkte vi och hämtade upp Evie för att sedan åka ut till Natha i Tyresö för grillning. Trevligt värre :)

Något, för mig, helt obegripbart fick vi uppleva i Kungsträdgården också. När vi satt och vilade utbrast Natha: "Där är en hund som tog en fågel!" Jag trodde hon skämtade men när jag vände mig om såg jag en man/kvinna (svårt att avgöra) vars lilla vita spets hade tagit ett grepp om en duva. Ägaren fick bort hunden från duvan som låg och sprattlade. Människan gick sedan bara därifrån! Då började dock en gubbe och även Agnes sprang fram och ropade att människan inte bara kan lämna fågeln där! Då tar mannen/kvinnan upp fågeln och slänger den i soptunnan och går iväg! Eftersom fåglar spelar död som en försvarsmekanism och vi såg att den sprattlade en hel del efter att hunden släppt sprang vi till soptunnan för att kolla. En man kom fram och hjälpte oss att ta upp den. Den låg livlös på marken men som sagt var så var vi inte säkra på om den spelar död eller faktiskt var död. Det självklara var att vi skulle knäcka nacken på den för säkerhets skull men ingen var direkt sugen på att trampa på den. Efter mycket om och men var det mannen som tog upp fågeln som trampade på den. Det jag inte förstår är hur man bara kan gå därifrån utan att bry sig om att ett litet liv ligger och lider! Jag som inte klarar av att döda en spindel utan släpper hellre ut den om jag fångar den! Min åsikt är att lider djuret och går det inte att göra något åt det ska man avliva den så snabbt och smärtfritt som möjligt!

Jaja obehagligt var det! Nu är det bara några dagar kvar av lovet men inte har jag någon som helst ångest för att skolan börjar snart. Tvärtom så har jag redan börjat packa faktiskt! Fan vad jag älskar att bo på internatet, så härlig stämning, så härliga människor! Och så ska jag ju flytta till Vika där Agnes, Evie, Natha, Camilla och Jessi bor :D Dessutom får jag ta ut hunden nu så ännu mera ++. Iaf de dagar som är kvar har jag inte så mycket inplanerat annat än att jag och ovan nämnda Vikamänniskor ska försöka hitta på något skoj utan hundar :) Nu ska jag snart käka middag. Vilket långt inlägg ser jag nu, jaja

PS. En annan rolig grej är att Jennie kommer och besöker mig onsdagen innan Valborg då har vi roliga saker planerade, fan vad skoj vi ska ha det :D DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0